タイトル
時間割コード: PB53002 日本語シラバス
特殊講義(Global Joint MBA Intensive Program)[Global Joint MBA Intensive Program]
 
担当教員
ヘラー ダニエル[HELLER DANIEL]
開講学部等 国際社会科学府 対象年次   単位数 2 使用言語 英語
開講時期 春学期 開講曜限   クラス 特殊講義(Global Joint MBA Int
特記事項  
ナンバリングコード
授業の目的  
This course, which is conducted entirely in English and held at University College Dublin (in Ireland), is run together with partnering business school around the world. The program is in its 11th iteration and is called "Managing Around the World: Roundtables for Experienced Managers". It is a one-week course designed to explore how things get done inside organizations in a cross-cultural world, and how to work more effectively.
 
授業計画
(項目説明)授業全体のスケジュールを示しています。学修計画を立てる際の参考にしてください。
 
This course will take place from Sunday April 30 to Friday May 5 in Dublin, Ireland. A detailed syllabus will be distributed to participants prior to the start of the program. The following is a provided as a basic image of the content.

April 30 (Sunday evening)
1. Orientation/workshop on improvisation
(Welcome dinner)

May 1 (Monday 9:00-19:00)
THEME: THE NATURE OF MANAGERIAL WORK
2. Workshop at UCD
3. Workshop at UCD
4. Workshop at UCD
(relaxed dinner together)

May 2 (Tuesday 7:15-17:00)
THEME: HOW MANAGEMENT IS DONE
5. Workshop at UCD
6. Workshop at UCD
7. Workshop in an art gallery

May 3 (Wednesday 7:15-17:00)
THEME: HOW MANAGEMENT IS DONE
8. Field visits
9. Workshop (off-site)
10. Visit wrap-up (off-site)

May 4 (Thursday 9:00-21:00)
THEME: IMPROVING MANAGEMENT
11. Presentations on field visits at UCD
12. Friendly Consulting workshop at UCD
13. Friendly Consulting workshop at UCD
(Semi-formal dinner)

May 5 (Friday 9:30-14:30)
THEME: MANAGING AND LEADING
14. Friendly Consulting workshop at UCD
15. Workshop at UCD / Closing session
 
授業時間外の学修内容
(項目説明)授業全体を通して授業前に予習すべき内容、授業後に復習すべき内容を示しています。単位は、授業時間前後の予習復習を含めて認定されます。
 
Each participant will be coming with pressing managerial and career-related challenges. These will be our central concern, so we ask each participant to come prepared to talk briefly about one challenge that you really must address in the near future; select something that is seriously difficult, and that is currently on your agenda to deal with. It might be quite general – such as ‘understand what our customers really want’; or something quite specific, such as ‘get our regional directors to share their key accounts’. It might also be related to the direction you want to take in your career, or a personnel issue that needs resolution. Only you will know what constitutes an important challenge, and the value that you get from the program will be hugely enhanced if you take this seriously.
 
履修目標
(項目説明)授業で扱う内容(授業のねらい)を示す目標です。より高度な内容は自主的な学修で身につけることを必要としています。
 
The program is made up of 3 parts: (1) the purpose and nature of managerial work; (2) field visits to local companies; and (3) application to your own circumstances. You will be able to explain what you gained from course in each of these three areas.
 
到達目標
(項目説明)授業を履修する人が最低限身につける内容を示す目標です。履修目標を達成するには、さらなる学修を必要としている段階です。
 
The active contributions of each individual throughout the entire week is key to this event, which has participants from MBA and eMBA programs at leading international business schools from around the world.
 
成績評価の方法
(項目説明)成績評価の方法と評価の配分を示しています。
 
Participation (80%), Final Report (20%)
 
成績評価の基準 -ルーブリック-
(項目説明)授業別ルーブリックでは評価の項目と、成績評価の基準との関係性を確認できます。(表示されない場合もあります。)
 
【成績評価の基準表】
秀(S)優(A)良(B)可(C)不可(F)
履修目標を越えたレベルを達成している履修目標を達成している履修目標と到達目標の間にあるレベルを達成している到達目標を達成している到達目標を達成できていない
履修目標:授業で扱う内容(授業のねらい)を示す目標
到達目標:授業において最低限学生が身につける内容を示す目標
【授業別ルーブリック】
評価項目評価基準
期待している以上である十分に満足できる(履修目標)やや努力を要する努力を要する(到達目標)相当の努力を要する
理解度授業内容を越えた自主的な学修が認められる。授業内容をほぼ100%理解している。到達目標は理解しているが、授業内容に不足がある。到達目標に達していることが認められる。到達目標に達していない。
課題解法能力解法が分からない他人にアドバイスができる。何も参照せずに独自の能力で課題を解くことができる。参考書などを参考にすれば、独自で課題を解くことができる。他人のアドバイスがあれば課題を解くことができる。他人のアドバイスがあっても自発的に課題を解くことができない。
調査能力(予習)自ら進んで予習範囲を越えて調べている。予習範囲を十分に理解し、他人に説明できる。指示した予習範囲の理解にあいまいな点がある。指示された範囲は予習するが、理解が不十分である。指示された範囲は予習が不十分である。
 
授業の方法
(項目説明)教員が授業をどのように進めるのか、課題提出などの情報もあわせて示しています。
 
Participants and faculty collaborate in a structured process of analysis, representation, and friendly consulting.
The course features:
-World-class faculty including Henry Mintzberg, Jonathan Gosling and others,
-Thought-provoking debate and focused enquiry into your own organization,
-Unique networking opportunities for each participant, and
-Advanced skills in observation analysis and interpretation.
 
履修条件および関連科目
(項目説明)この授業を履修するにあたってあらかじめ履修が必要な授業,並行して履修することによって学修効果を高める授業などを示しています。
 
In order to get the most from the Roundtable process, you need to have a managerial presence in organizational life, so you can test and develop experience with colleagues in management roles from different parts of the world. Also, please note that each student is responsible for (1) paying the course materials/administration fee, as well as (2) his or her own expenses related to traveling to and from Montreal and staying in Montreal.
 
備考1  
The program has been described by participants as: Enriching, Interactive, Exciting, Cultural, Life-changing
 
教員からの一言  
大学生という貴重な機会を十二分活かしてください。
 
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