タイトル
時間割コード:RC00057 日本語シラバス 英語
国際支援政策論[International aid policy debate]
 
担当教員
藤掛 洋子[FUJIKAKE YOKO]
開講学部等 都市イノベーション学府 対象年次 1〜2 単位数 2 使用言語 日本語
開講時期 春学期 開講曜限   クラス  
授業形態 授業形態(詳細) 授業方法
特記事項  
ナンバリングコード 実務経験のある教員による授業
授業の目的  
Learn about the theory and practice of development aid, Development Anthropology and Gender and Development, deepen your understanding through the lecture and reading materials in rotation. Learn about qualitative survey methods in developing countries by participation work shop.
*Intensive type classes are partially adopted.
 
授業計画
(項目説明)授業全体のスケジュールを示しています。学修計画を立てる際の参考にしてください。
 
Contents
1. Orientation, and the materials to read in rotation will be decided
2. Development studies and Development Anthropology
3. Gender and Development studies and case studies of Paraguay
4. Presentation by participants about research topic
5. Work shop
6. Work shop
7. Work shop
8. Work shop
9. Work shop
10. Presentation of the result of work shop
11. Micro Credit and gender in Bangladesh
12. Micro finance and gender in Bangladesh
13. Presentation by participant about reading material and discussion
14. Presentation by participant about reading material and discussion
15. X Field work
16. Final report
 
授業時間外の学修内容
(項目説明)授業全体を通して授業前に予習すべき内容、授業後に復習すべき内容を示しています。単位は、授業時間前後の予習復習を含めて認定されます。
 
・Reading material which will be distributed by learning-support system
・preparing presentation about your topic
・making final report
 
履修目標
(項目説明)授業で扱う内容(授業のねらい)を示す目標です。より高度な内容は自主的な学修で身につけることを必要としています。
 
Learn about the theory and practice of Development studies, Development Anthropology and Gender and development(GAD) and international cooperation in Latin America.
Deepen your understanding about GAD through the reading materials.
Learn about qualitative research method on social development in developing countries.
Deepen your understanding of gender perspective and reflect on your research topic.
 
到達目標
(項目説明)授業を履修する人が最低限身につける内容を示す目標です。履修目標を達成するには、さらなる学修を必要としている段階です。
 
Participation
Presentation of the English paper.
 
成績評価の方法
(項目説明)成績評価の方法と評価の配分を示しています。
 
participation (30%), presentation(30%), final essay (30%),other(10%)
 
成績評価の基準 -ルーブリック-
(項目説明)授業別ルーブリックでは評価の項目と、成績評価の基準との関係性を確認できます。(表示されない場合もあります。)
 
【成績評価の基準表】
秀(S)優(A)良(B)可(C)不可(F)
履修目標を越えたレベルを達成している履修目標を達成している履修目標と到達目標の間にあるレベルを達成している到達目標を達成している到達目標を達成できていない
履修目標:授業で扱う内容(授業のねらい)を示す目標
到達目標:授業において最低限学生が身につける内容を示す目標
 
授業の方法
(項目説明)教員が授業をどのように進めるのか、課題提出などの情報もあわせて示しています。
 
Elaborate the report on Power Point and write the essay about Development issue, GAD theory and practice or other topic related to the class.

Reading material
Sweetman, Caroline, Pearson, Ruth(2018) Gender, Business and Enterprise, practical action.
and other.

1.Self introduction, 2. Team Building, 3. Making Facebook Group, 4. Selecting articles
 
教科書  
教科書1 ISBN
書名 -
著者名 出版社 出版年
 
教科書補足  
-
 
参考書  
参考書1 ISBN
書名 -
著者名 出版社 出版年
 
参考書補足  
-
 
教員からの一言  
百聞は一見にしかず、色々なことに挑戦して下さい。
 
ホームページ  
http://yoquita.com/ http://www.facebook.com/yoquita.jpcom http://www.mitaimitakunai.com/
 
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