タイトル
時間割コード:5211407 英語シラバス 日本語
ライティングⅡa[WritingⅡa]
 
担当教員
ウィズ チャールズ
開講学部等 教育人間科学部 対象年次 2〜4 単位数 2 使用言語 日本語
開講時期 秋学期 開講曜限   クラス  
授業形態 授業形態(詳細) 授業方法
特記事項  
ナンバリングコード 実務経験のある教員による授業
授業の目的  
Students will be able to write an expository essay of at least 2 pages that contains a clear thesis statement, coherent and cohesive introductory, body, and concluding paragraphs, as well as in-text citations and a bibliography. Additional essay level writing skills will also be developed.
 
授業計画
(項目説明)授業全体のスケジュールを示しています。学修計画を立てる際の参考にしてください。
 
1. Course introduction.
2. Types of essays and the role of thesis statements.
3. Review of paragraph structure.
4. Introduction to research and useful tools.
5. Using evidence in your writing.
6. Referencing and citations.
7. Referencing and citations (continued).
8. In-class writing test.
9. Making claims and providing evidence.
10. Writing introductions.
11. First drafts submitted.
12. Peer review of first drafts.
13. Writing conclusions.
14. Second draft submitted and peer review.
15. Final paper submitted.
 
授業時間外の学修内容
(項目説明)授業全体を通して授業前に予習すべき内容、授業後に復習すべき内容を示しています。単位は、授業時間前後の予習復習を含めて認定されます。
 
The homework for every class is preparation for the next class. Students must first review what was learned in the previous class, and then do all assigned homework which will be uploaded before the next class. Homework will consist of reading, writing, and revising activities.
 
履修目標
(項目説明)授業で扱う内容(授業のねらい)を示す目標です。より高度な内容は自主的な学修で身につけることを必要としています。
 
By the end of the course, students will be able to write an academic essay with an effective introduction that clearly states the thesis statement, a conclusion that clearly summarizes all the main ideas, state logical claims that are all supported by concrete evidence, accurately cite and reference all sources without errors, and demonstrate sound and effective critical analysis.
 
到達目標
(項目説明)授業を履修する人が最低限身につける内容を示す目標です。履修目標を達成するには、さらなる学修を必要としている段階です。
 
By the end of the course, students will be able to write an academic essay with an introduction and conclusion, understand how to provide evidence for claims, properly cite and reference sources, and develop the necessary skills for critical thinking.
 
成績評価の方法
(項目説明)成績評価の方法と評価の配分を示しています。
 
Class assignments and homework 30%, In class writing test 30%, Final paper 40%.
 
成績評価の基準 -ルーブリック-
(項目説明)授業別ルーブリックでは評価の項目と、成績評価の基準との関係性を確認できます。(表示されない場合もあります。)
 
【成績評価の基準表】
秀(S)優(A)良(B)可(C)不可(F)
履修目標を越えたレベルを達成している履修目標を達成している履修目標と到達目標の間にあるレベルを達成している到達目標を達成している到達目標を達成できていない
履修目標:授業で扱う内容(授業のねらい)を示す目標
到達目標:授業において最低限学生が身につける内容を示す目標
 
授業の方法
(項目説明)教員が授業をどのように進めるのか、課題提出などの情報もあわせて示しています。
 
Students will spend most of their time working in pairs and small groups during much of the course. Peer review will be a major part of the class as students work together reviewing and editing their work. Class time will be divided between writing and discussion.
 
教科書  
教科書1 ISBN -
書名
著者名 出版社 出版年
 
参考書  
参考書1 ISBN -
書名
著者名 出版社 出版年
 
キーワード  
Writing, Academic Writing
 
↑ ページの先頭へ戻る