タイトル
時間割コード:5231413 英語シラバス 日本語
ライティングⅠ[Writing Ⅰ]
 
担当教員
ウィズ チャールズ
開講学部等 教育人間科学部 対象年次 2〜4 単位数 2 使用言語 日本語
開講時期 秋学期 開講曜限   クラス  
授業形態 授業形態(詳細) 授業方法
特記事項  
ナンバリングコード 実務経験のある教員による授業
授業の目的  
Students will learn how to write a short academic paper with clear, coherent, and logically organized paragraphs. Students will also learn how to use writing as a tool for critical and creative thinking.
 
授業計画
(項目説明)授業全体のスケジュールを示しています。学修計画を立てる際の参考にしてください。
 
1. Course introduction and in-class writing sample.
2. Brainstorming and tools for organizing ideas.
3. Understanding the paragraph.
4. Topic sentences.
5. Topic sentences (continued).
6. Supporting sentences.
7. Supporting sentences (continued).
8. In-class writing test
9. Detail and example sentences.
10. Detail and example sentences (continued).
11. Providing evidence,
12. Providing evidence with citations.
13. Final paper first drafts submitted and peer editing.
14. Second drafts submitted and peer editing.
15. Final paper submitted.
 
授業時間外の学修内容
(項目説明)授業全体を通して授業前に予習すべき内容、授業後に復習すべき内容を示しています。単位は、授業時間前後の予習復習を含めて認定されます。
 
The homework for every class is preparation for the next class. Students must first review what was learned in the previous class, and then do all assigned homework which will be uploaded before the next class. Homework will consist of reading, writing, and revising activities.
 
履修目標
(項目説明)授業で扱う内容(授業のねらい)を示す目標です。より高度な内容は自主的な学修で身につけることを必要としています。
 
By the end of the course, students will be able to write a short academic essay with a minimum of grammatical errors, write logically organized paragraphs using effective supporting sentences and concrete details, present their ideas precisely and accurately, and use writing to critically assess their own ideas and generate creative ideas.
 
到達目標
(項目説明)授業を履修する人が最低限身につける内容を示す目標です。履修目標を達成するには、さらなる学修を必要としている段階です。
 
By the end of the course you will have written a short academic essay, become proficient at writing logically organized paragraphs, learned how to present your ideas clearly and concisely, and developed your ability to use writing as a tool for critical and creative thinking.
 
成績評価の方法
(項目説明)成績評価の方法と評価の配分を示しています。
 
Class assignments and homework 70%, Final paper 30%
 
成績評価の基準 -ルーブリック-
(項目説明)授業別ルーブリックでは評価の項目と、成績評価の基準との関係性を確認できます。(表示されない場合もあります。)
 
【成績評価の基準表】
秀(S)優(A)良(B)可(C)不可(F)
履修目標を越えたレベルを達成している履修目標を達成している履修目標と到達目標の間にあるレベルを達成している到達目標を達成している到達目標を達成できていない
履修目標:授業で扱う内容(授業のねらい)を示す目標
到達目標:授業において最低限学生が身につける内容を示す目標
 
授業の方法
(項目説明)教員が授業をどのように進めるのか、課題提出などの情報もあわせて示しています。
 
You will be actively involved carrying out short-term and long-term tasks and projects as a means of learning how to write. Cllass time will be spent working together with your classmates in pairs or small groups, with a significant focus on peer editing.
 
教科書  
教科書1 ISBN 9780132414883
書名 -
著者名 出版社 Pearson ESL 出版年 2007
 
教科書補足  
-
 
参考書  
参考書1 ISBN -
書名
著者名 出版社 出版年
 
参考書補足  
-
 
キーワード  
Writing, Academic Writing
 
↑ ページの先頭へ戻る