タイトル
時間割コード:RI00908 英語シラバス 日本語
English Writing[English Writing]
 
担当教員
ウィズ チャールズ
開講学部等 都市イノベーション学府 対象年次 1〜2 単位数 0 使用言語 英語
開講時期 秋学期 開講曜限   クラス English Writing
授業形態 授業形態(詳細) 授業方法
特記事項  
ナンバリングコード 実務経験のある教員による授業
授業の目的  
Students will be able to write an expository essay of 5-7 pages that contains a clear thesis statement,
coherent and cohesive introductory, body, and concluding paragraphs, as well as in-text citations and references.
Additional essay level writing skills will also be developed.
 
授業計画
(項目説明)授業全体のスケジュールを示しています。学修計画を立てる際の参考にしてください。
 
1 Course introduction
2 Tools for writing
3 Understanding the importance of paragraphs
4 The structure of paragraphs
5 Topic sentences and supporting sentence
6 Providing details
7 Midterm writing activity
8 Introduction to citations and references
9 Introduction to citations and references (continued)
10 Quoting and citing
11 Using connectors and signal words effectively
12 Thesis statements and introduction paragraphs
13 Writing first drafts
14 Peer editing of drafts
15 Final paper reviewed and submitted
 
授業時間外の学修内容
(項目説明)授業全体を通して授業前に予習すべき内容、授業後に復習すべき内容を示しています。単位は、授業時間前後の予習復習を含めて認定されます。
 

The homework for every class is preparation for the next class. Students must first review what was learned in the previous class, and then do all assigned homework that will be uploaded before the next class. Homework will consist of reading, writing, and revising activities.
 
履修目標
(項目説明)授業で扱う内容(授業のねらい)を示す目標です。より高度な内容は自主的な学修で身につけることを必要としています。
 
Writes a logically organized and coherent paper that correctly uses citations and references to support claims and opinions. Paragraph structure includes topic, supporting, and detail sentences that are properly sequenced. Sentences are grammatically correct and word choice is appropriate and precise. Claims are supported by evidence and conclusions, which reflect careful and deliberate thinking.
 
到達目標
(項目説明)授業を履修する人が最低限身につける内容を示す目標です。履修目標を達成するには、さらなる学修を必要としている段階です。
 
Writes a paper that has the minimally acceptable level of logical organization and coherence for a reader to obtain a basic understanding of the author’s intent. Paragraphs are structured correctly and contain the minimal amount of information needed to support claims. Some grammatical errors are present but do not inhibit understanding. Claims are supported by a limited amount of evidence.
 
成績評価の方法
(項目説明)成績評価の方法と評価の配分を示しています。
 
Class assignments, homework, outlines, and drafts 55%; final essay 45%.
 
成績評価の基準 -ルーブリック-
(項目説明)授業別ルーブリックでは評価の項目と、成績評価の基準との関係性を確認できます。(表示されない場合もあります。)
 
【成績評価の基準表】
秀(S)優(A)良(B)可(C)不可(F)
履修目標を越えたレベルを達成している履修目標を達成している履修目標と到達目標の間にあるレベルを達成している到達目標を達成している到達目標を達成できていない
履修目標:授業で扱う内容(授業のねらい)を示す目標
到達目標:授業において最低限学生が身につける内容を示す目標
 
教科書  
教科書1 ISBN
書名 -
著者名 出版社 出版年
 
教科書補足  
All materials will be available from the course website.
 
参考書  
参考書1 ISBN
書名 -
著者名 出版社 出版年
 
参考書補足  
-
 
↑ ページの先頭へ戻る