タイトル
時間割コード: VB05001 日本語シラバス
Study of Japanese ManagementⅠ[Study of Japanese ManagementⅠ]
 
担当教員
ヘラー ダニエル[HELLER DANIEL]
開講学部等 国際社会科学府 対象年次 1〜3 単位数 2 使用言語 英語
開講時期 秋学期 開講曜限   クラス Study of Japanese ManagementⅠ
特記事項  
ナンバリングコード
授業の目的  
The goal of this class is for PhD students to grasp the fundamentals of Japanese Management. We will achieve this goal by studying many classic academic texts on this subject that use a variety of methods and approaches.
 
授業計画
(項目説明)授業全体のスケジュールを示しています。学修計画を立てる際の参考にしてください。
 
1Introduction
2Proposal of texts and discussion
3Distribution and overview of texts
4Student presentation on selected text and student-led discussion
5Student presentation on selected text and student-led discussion
6Student presentation on selected text and student-led discussion
7Student presentation on selected text and student-led discussion
8Student presentation on selected text and student-led discussion
9Student presentation on selected text and student-led discussion
10 Student presentation on selected text and student-led discussion
11 Student presentation on selected text and student-led discussion
12 Student presentation on selected text and student-led discussion
13 Student presentation on selected text and student-led discussion
14 Student presentation on selected text and student-led discussion
15 Student presentation on selected text and student-led discussion
 
授業時間外の学修内容
(項目説明)授業全体を通して授業前に予習すべき内容、授業後に復習すべき内容を示しています。単位は、授業時間前後の予習復習を含めて認定されます。
 
Class readings must be prepared every week. Each student will have to prepare a presentation on the assigned text and lead class discussion at least once.
 
履修目標
(項目説明)授業で扱う内容(授業のねらい)を示す目標です。より高度な内容は自主的な学修で身につけることを必要としています。
 
・Be able to describe how the concept of Japanese Management has developed in the English literature over the past 40 years.
 
到達目標
(項目説明)授業を履修する人が最低限身につける内容を示す目標です。履修目標を達成するには、さらなる学修を必要としている段階です。
 
・Become familiar with some of the more famous theories and case studies of Japanese Management.
 
成績評価の方法
(項目説明)成績評価の方法と評価の配分を示しています。
 
50% of the grade will be determined based on the quality of the student’s presentation and facilitation of discussion. The remaining 50% of the grade will be based on the student’s preparation and participation during classes when other students present.
 
成績評価の基準 -ルーブリック-
(項目説明)授業別ルーブリックでは評価の項目と、成績評価の基準との関係性を確認できます。(表示されない場合もあります。)
 
【成績評価の基準表】
秀(S)優(A)良(B)可(C)不可(F)
履修目標を越えたレベルを達成している履修目標を達成している履修目標と到達目標の間にあるレベルを達成している到達目標を達成している到達目標を達成できていない
履修目標:授業で扱う内容(授業のねらい)を示す目標
到達目標:授業において最低限学生が身につける内容を示す目標
 
授業の方法
(項目説明)教員が授業をどのように進めるのか、課題提出などの情報もあわせて示しています。
 
Following discussion with the professor and based on the student’s interests, each student will propose a few core academic papers and book chapters on strategic management that he or she will present during class. The presenter is also expected to facilitate a lively discussion of the text.
 
教科書補足  
Texts will be determined in the first classes and distributed to participants.
 
教員からの一言  
大学生という貴重な機会を十二分活かしてください。
 
↑ ページの先頭へ戻る