タイトル
時間割コード:PB21001 日本語シラバス 英語
産業分析特論[The study of Industry Analysis]
 
担当教員
貴志 奈央子[KISHI NAOKO]
開講学部等 国際社会科学府 対象年次 1〜2 単位数 2 使用言語 英語
開講時期 春学期 開講曜限   クラス 産業分析特論
授業形態 遠隔 授業形態(詳細) オンデマンド 授業方法 講義
特記事項  
ナンバリングコード 実務経験のある教員による授業
授業の目的  
The purpose of this course is to introduce the methods and approaches of industry analysis. More precisely, the course would cover basic framework as well as specific topics on innovation policy of industry analysis. Course sessions are a mixture of lectures and cases.
 
授業計画
(項目説明)授業全体のスケジュールを示しています。学修計画を立てる際の参考にしてください。
 
1. Introduction to Industry Analysis
2. SCP model
3. How to Define Industry
4. Threats in Industry
5. New entrants
6. Opportunities in Industry
7. Strength and Weakness
8. Vertical Relationship
9. How to Promote Research and Development
10. Science and Technology Policy for the Healthcare Industry(1)
11. Science and Technology Policy for the Healthcare Industry(2)
12. Case study (1)
13. Science and Technology Policy for the Healthcare Industry(3)
14. Case study (2)
15. Case study (3)
16. Final paper
 
授業時間外の学修内容
(項目説明)授業全体を通して授業前に予習すべき内容、授業後に復習すべき内容を示しています。単位は、授業時間前後の予習復習を含めて認定されます。
 
You would read academic articles relevant to industry analysis.
 
履修目標
(項目説明)授業で扱う内容(授業のねらい)を示す目標です。より高度な内容は自主的な学修で身につけることを必要としています。
 
By the end of this course, you should be able to explain how industry characteristics influences firms' performance.
 
到達目標
(項目説明)授業を履修する人が最低限身につける内容を示す目標です。履修目標を達成するには、さらなる学修を必要としている段階です。
 
You should be able to understand basic concepts for industry analysis.
 
成績評価の方法
(項目説明)成績評価の方法と評価の配分を示しています。
 
In-Class Written Assignments 45%
Final Paper 55%
 
成績評価の基準 -ルーブリック-
(項目説明)授業別ルーブリックでは評価の項目と、成績評価の基準との関係性を確認できます。(表示されない場合もあります。)
 
【成績評価の基準表】
秀(S)優(A)良(B)可(C)不可(F)
履修目標を越えたレベルを達成している履修目標を達成している履修目標と到達目標の間にあるレベルを達成している到達目標を達成している到達目標を達成できていない
履修目標:授業で扱う内容(授業のねらい)を示す目標
到達目標:授業において最低限学生が身につける内容を示す目標
 
授業の方法
(項目説明)教員が授業をどのように進めるのか、課題提出などの情報もあわせて示しています。
 
This is an on demand course, and it would be provided online. Course materials would be distributed through the Learning Management System.
 
↑ ページの先頭へ戻る